BRUISENDE COLUMN

Een succesvolle retail winkel starten kan nog steeds!

Een succesvolle retail winkel starten kan nog steeds!

23-03-2020

Wanneer je in het stadscentrum kijkt, zie je tegenwoordig meer leeg staan dan voorheen. Ook lees je bijna dagelijks wel weer over de volgende grote winkelketen die failliet is gegaan. Dit zijn allemaal niet direct lokkertjes om aan de slag te gaan in de retailbranche. Toch is het nog altijd mogelijk om succesvol te zijn in deze branche. Het is dan alleen zaak om te zorgen dat je voldoet aan alle wensen en eisen die passen bij de moderne tijd. Daarom is het slim om daar nu al kennis over op te doen.

Zorg dat alles geoptimaliseerd is

De belangrijkste reden waarom retail winkels het lastig hebben, is dat ze niet zo sterk geoptimaliseerd zijn als webwinkels. Daarom willen klanten vaak liever online hun aankopen doen. Wanneer jij als retail ondernemer dus zorgt dat alle processen geoptimaliseerd zijn, dan maak je de kans op succes voor jezelf een stuk groter. In dat opzicht is het bijvoorbeeld van groot belang om met een professioneel retail POS systeem te werken. Dit is het soort systeem dat de spil is in deze processen en dat je helpt optimaliseren en anticiperen op alles wat er speelt.

Mix offline met online

Wil je een succesvolle retail winkel starten? Houd het dan niet alleen bij verkopen in een fysiek pand. De traditionele winkelketens die nog wel overeind staan hebben vaak een goede webshop ontwikkeld. Aan de andere kant zie je steeds meer webwinkels ook voor fysieke panden als onderdeel van hun verkooppunten kiezen. Dit zegt dus ook direct iets over de strategie die je moet volgen. Je retail winkel moet onderdeel van een geheel dat zowel online als offline te vinden is zijn. Op die manier zorg je ervoor dat je wel nog succes kan hebben in deze branche.

Wees anders dan anderen

Tot slot is er één regel die altijd al gold en die nog niets minder waard is geworden. Wie succesvol wil zijn in retail, zal de concurrentie moeten verslaan. Dat kan alleen door anders te zijn dan anderen. Dat kan je doen door je manier van aanbieden. Ook kan je het doen door andere producten te bieden. Of je mixt een aantal zaken. Wat het ook is, het is altijd van belang om met een goed doordacht en afwijkend plan te komen. Op die manier maak je je kans van slagen direct een flink stuk groter.

Delen


MEER BRUISENDE ZAKEN


EDITIE VAN DE MAAND


bekijk vorige edities


BLIJF ALTIJD OP DE HOOGTE MET DE BRUIST NIEUWSBRIEF

 

Mocht je de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kun je je onderaan de desbetreffende nieuwsbrief eenvoudig afmelden.

Wij nemen de privacy van persoonsgegevens zeer serieus. Je persoonlijke gegevens worden niet aan derden verkocht of verstrekt zonder dat er door jou toestemming wordt gegeven. Wij verwerken persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevens Bescherming (AVG).