bruisende zaken

Zo maak jij reclame voor je evenementen

Zo maak jij reclame voor je evenementen

22-05-2023

Als organisator van evenementen weet je hoe lastig het kan zijn, om deze festivals, workshops of bijvoorbeeld groepsactiviteiten onder de aandacht te brengen van een groot publiek. Daar waar het voor de levensvatbaarheid van evenementen cruciaal is, dat deze goed bezocht worden.

Welke mogelijkheden heb je om reclame te maken voor een evenement? Wat zijn hierbij de best practices? In dit artikel helpen we je op weg, om van jouw evenement een succes te maken met effectieve reclame in Amsterdam, Rotterdam of bijvoorbeeld Den Haag. Hier is het bereik van bijvoorbeeld buitenreclame immers het grootst. 

Kies niet uitsluitend voor online marketing 
Ten onrechte wordt de focus van sommige organisaties volledig op online marketing gelegd; de toepassing van buitenreclame is minstens zo belangrijk. Dat geldt in het bijzonder bij evenementen, daar je hier een zo groot en breed mogelijk publiek wilt bereiken. Overigens betekent het niet, dat je helemaal zonder online marketing kunt; kies voor een combinatie van allebei. Landelijk adverteren met buitenreclame kan door in te zetten op lichtmastreclame, door reclameborden op rotondes te laten plaatsen en bijvoorbeeld door voor digitale reclame op een abri te kiezen. Een alternatief is een advertentie in een landelijk dagblad. Nadeel hiervan is dat de dagbladen steeds minder gelezen worden in Nederland. 

Voordelen van het gebruik van buitenreclame 
Het voornaamste voordeel van buitenreclame is het feit, dat deze reclameborden dagelijks door honderden tot zelfs duizenden mensen gezien zullen worden. Denk aan een abri op een toplocatie in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag. Dagelijks rijden er honderden automobilisten over de drukste wegen in deze steden; de reclame op de abri zal al snel opvallen. Belangrijk hierbij is dat je bij het ontwerp van zo’n advertentie kiest voor kleuren die passen bij de doelgroep van je evenement. Felle kleuren zullen het snelst opvallen, daar waar een kleur als blauw of bijvoorbeeld zwart autoriteit en betrouwbaarheid uitstraalt. Een marketingbureau kan je hierover adviseren. 

Zet in op de kracht van herhaling 
De eerste keer dat een automobilist langs een reclamebord aan een lantaarnpaal rijdt, zal deze het bord scannen zonder de informatie bewust op te slaan. Een tweede keer herkent de automobilist de gebruikte kleuren, logo’s en teksten. Nu zal de automobilist beter opletten, om te kijken welke informatie er gedeeld wordt. Op deze manier zal de bekendheid van je evenement, maar bijvoorbeeld ook van een bedrijf of merk al snel verbeteren. 

https://www.npbmedia.nl/buitenreclame/amsterdam/ https://www.npbmedia.nl/buitenreclame/amsterdam/

Delen


MEER BRUISENDE ZAKEN


EDITIE VAN DE MAAND


bekijk vorige edities


BLIJF ALTIJD OP DE HOOGTE MET DE BRUIST NIEUWSBRIEF

 

Mocht je de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kun je je onderaan de desbetreffende nieuwsbrief eenvoudig afmelden.

Wij nemen de privacy van persoonsgegevens zeer serieus. Je persoonlijke gegevens worden niet aan derden verkocht of verstrekt zonder dat er door jou toestemming wordt gegeven. Wij verwerken persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevens Bescherming (AVG).