Column

Hoe zorg je voor een gewichtsneutrale zomer?

Hoe zorg je voor een gewichtsneutrale zomer?

01-08-2019

Steffie Keukens is diëtist, PowerSlim coach en emotie-eten de baas specialist. In haar dietistenpraktijk in Deurne en Asten-Heusden begeleidt ze met name cliënten die graag van hun overtollige kilo’s af willen waarbij eten weer genieten wordt in plaats van een constante strijd.

Vlak voor de zomervakantie nog even een paar kilo’s afvallen en dan… Ja wat dan? Laat jij jezelf helemaal gaan tijdens je vakantie? Tijdens het ontbijt een croissantje, in de namiddag een ijscoupe, een kan sangria op het strand en later in de avond een flinke pizza? Of probeer jij die kilo’s die je er met moeite vanaf hebt gekregen er ook tijdens je vakantie vanaf te houden? Als jij het laatste bent dan heb ik een paar tips voor je.

Blijf in beweging!
Veel mensen laten op vakantie sporten het liefste uit hun systeem verdwijnen. Lekker eten, ontspannen en niets doen is hun motto. Maar een beetje beweging is een noodzakelijk kwaad als je na de vakantie nog op hetzelfde gewicht wilt zitten. Bewegen op vakantie is helemaal niet zo moeilijk als je denkt. Tijdens een wandeling op het strand verbrand je al meer calorieën dan als je gewoon op de weg loopt. Een stranddagje kun je ook wat actiever maken door een uurtje te beachvolleyballen of -voetballen.

Wees matig met alcohol
Alcohol tikt hard aan qua calorieën als je op je gewicht wil letten. Een gemiddeld glas bevat ongeveer 100 kcal. Het grootste nadeel is dat een glas alcohol niet vult en het stimuleert ook nog eens je eetlust. Les eerst je dorst met een glas water, neem daarna pas een alcoholisch drankje. Een andere tip: neem voordat je met bier begint een alcoholvrij biertje. Niet extra maar in plaats van. Alcoholvrij bier bevat vaak minder calorieën. Maar het belangrijkste blijft, geniet bewust.

Extraatjes
Het is heel verleidelijk om meerdere keren per dag iets ‘lekkers’ te nemen. Spreek met jezelf van tevoren af hoeveel lekkers je mag nemen. Als je deze beslissing pas maakt als je voor het dessertbuffet staat, is de kans heel groot dat je voor de verleiding gaat. Mijn advies is maximaal een keer per dag een extraatje te nemen. Aan jou de keuze of dat het croissantje, een ijsje of een pizza is.

Geniet van de zomer!
Voeding speelt een belangrijke rol binnen je gezondheid en leefstijl. Een gezond voeding- en beweegpatroon is dan ook de basis die je nodig hebt om jouw lichaam goed te laten functioneren. Tevens kan het aanpassen van je voedingspatroon een positieve werking hebben op verschillende ziektes en bij medische klachten.

Steffie van BodySize diëtistenpraktijk begeleidt je graag bij overgewicht, emotie-eten, koolhydraatarme voeding, het PowerSlim voedingsprogramma en bij al je andere voedingsvragen.

Neem contact op via 06-28898024 of stuur een mail naar steffie@body-size.nl

Eigenaar: Steffie Keukens BodySize Diëtistenpraktijk Heuvelstraat 16, Deurne 06-28898024 www.body-size.nl

Delen


MEER BRUISENDE ZAKEN


EDITIE VAN DE MAAND

De Peel Bruist
Klik om het magazine te lezen


bekijk vorige edities


BLIJF ALTIJD OP DE HOOGTE MET DE BRUIST NIEUWSBRIEF

 

Mocht je de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kun je je onderaan de desbetreffende nieuwsbrief eenvoudig afmelden.

Wij nemen de privacy van persoonsgegevens zeer serieus. Je persoonlijke gegevens worden niet aan derden verkocht of verstrekt zonder dat er door jou toestemming wordt gegeven. Wij verwerken persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevens Bescherming (AVG).