Column

Nazorg

Nazorg

01-05-2020

Iedereen maakt ingrijpende verliezen mee. Niet alleen door de dood, maar ook door het leven. Eén van de ingrijpendste verliezen is het verlies van een dierbare door overlijden. Aandacht voor rouwprocessen is belangrijk om de weg naar aanvaarding en heling te kunnen vinden. Het helingsproces heeft tijd nodig.

‘Samen met u verzorgen we de unieke persoonlijke uitvaart van uw dierbare. Onze taak is luisteren ontzorgen en organiseren’

Nazorg Om nabestaanden te begeleiden tijdens deze moeilijk periode biedt Mirelle van Ligthart Uitvaartzorg nazorg aan. Onze medewerkster van nazorg neemt contact met u op om te vragen hoe het vandaag met u gaat en wat zij voor u kan betekenen. Na de uitvaart kunnen er verschillende vragen ontstaan over de nieuwe situatie en over alles wat er op nabestaanden afkomt.

Vragen en emoties Verlies van een dierbare is ingrijpend en betekent altijd verandering. ‘Waar moet ik beginnen?’, ‘Wat vang ik nu met mijn leven aan?’, ‘Wat heb ik allemaal te regelen?’ zijn vragen die mensen stellen nadat ze een verlies hebben geleden. Niet iedereen kan zelf met deze vragen uit de voeten. Wij helpen u, als u daar behoefte aan heeft, een antwoord te vinden op praktische vragen en op eventuele emotionele hulpvragen zoals: ‘Is het normaal wat ik nu ervaar?’ en ‘Hebben anderen dit ook?’ Digitale nazorg Toegang tot apparatuur na overlijden Hoe krijg je als nabestaande toegang tot bijvoorbeeld contacten, foto’s of documenten, noodzakelijk voor de administratie, verwerking of als dierbare herinnering als dit is beveiligd met een wachtwoord of een toestelcode? En wat te doen bij fysiek defecte apparatuur als gevolg van een ongeluk of ramp? Moet je nu wel of niet de social media en online diensten van de overledene opzeggen en hoe voorkom je identiteitsfraude? Niet alles zomaar (laten) opzeggen! Vrijwel iedereen heeft een mobiele telefoon en steeds meer mensen hebben online accounts en maken gebruik van digitale opslagdiensten. Ondertussen is gebleken dat het meteen (laten) opzeggen tegenwoordig niet meer de beste oplossing is. Zo is de voicemail van de overledene niet meer beschikbaar als het telefoonabonnement wordt beëindigd, zijn (oude) WhatsApp-chats uiteindelijk niet meer te lezen en worden er geen bevestigings-sms’jes meer verzonden als die telefoon werd gebruikt voor beveiliging (twee-stap-verificatie). Ook hiervoor werken we samen met een bedrijf dat deze expertise op het gebied van innovatie en technische oplossingen bij de digitale nalatenschap in huis heeft.

Ons werk houdt niet op na de uitvaart. Wij helpen en adviseren u graag om u verder te helpen.

Ligthart Uitvaartzorg | Weiver 7 1561 XA Krommenie Telefonisch bereikbaar: 06-34768926 | www.ligthartuitvaartzorg.nl

Delen


MEER BRUISENDE ZAKEN


EDITIE VAN DE MAAND


bekijk vorige edities


BLIJF ALTIJD OP DE HOOGTE MET DE BRUIST NIEUWSBRIEF

 

Mocht je de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kun je je onderaan de desbetreffende nieuwsbrief eenvoudig afmelden.

Wij nemen de privacy van persoonsgegevens zeer serieus. Je persoonlijke gegevens worden niet aan derden verkocht of verstrekt zonder dat er door jou toestemming wordt gegeven. Wij verwerken persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevens Bescherming (AVG).


10375 Monique Bankras Uitvaartbegeleiding