Adverteren werkt!

bruisende zaken

De wondere wereld van de folie

De wondere wereld van de folie

01-04-2021

Toen Michael Price voor het eerst in aanraking kwam met belettering, wist hij meteen: dit is het helemaal voor mij! Na het volgen van een opleiding startte hij in 2012 zijn eigen bestickeringsbedrijf, Onder de Plak. In de loop der jaren is het uitgegroeid tot een allround onderneming die de potentie van folie ten volle benut. “De mogelijkheden zijn eindeloos.”

“Ik ben eigenlijk een soort folie kunstenaar”

Michael verhuisde voor Onder de Plak van het Oosten naar het Westen van het land. “Ik realiseerde me dat hier meer kansen lagen en heb mijn rugzak gepakt. Toen ik aankwam in Amsterdam, had ik helemaal niks.” Hij begon met het in kaart brengen van de foliemarkt. “Het was destijds een rommeltje van bedrijven met allemaal hun eigen folies. Ik heb daar structuur in aangebracht door een duidelijk en volledig overzicht te maken van de foliesoorten die er allemaal zijn en de diensten die je er aan kunt koppelen. Zo heb ik een mooi concept in elkaar gedraaid.”

Vier takken van sport

Kennelijk werkt het want anno 2021 is Onder de Plak een succesvolle onderneming die zich bezighoudt met vier takken van sport: belettering, raamfolie (van zandstraalfolie tot mooie full color afbeeldingen), voertuigen (van raamblindering tot car wraps) en interieur wraps. “De locatie van het bedrijf, in Zwanenburg, is cruciaal. Ik zit bijvoorbeeld vlakbij Schiphol: dankzij een samenwerking met een interieurbouwbedrijf doe ik hier al jaren de bestikkering van de winkels.”

Het team

Het bedrijf is inmiddels zo groot gegroeid dat Michael het allang niet meer alleen kan. “Ik heb een vast groep van circa 45 zzp-ers om me heen, allemaal enthousiaste specialisten. Ook voor grotere montageprojecten beschik ik daarmee over de benodigde capaciteit. Daarnaast ben ik sinds kort een vaste medewerker aan het opleiden.”

Interieur wraps zijn helemaal hot

Interieur wraps, specifiek keuken wraps, zijn momenteel zeer populair. “Het begint steeds bekender te worden wat de mogelijkheden zijn van zelfklevende folie. Je kunt bijna alles aanpakken, als de ondergrond maar vlak is: van wanden en kasten tot deuren en afzuigkappen. Min of meer toevallig heb ik ontdekt wat een enorme toegevoegde waarde het geeft aan keukens. Met wat restmateriaal heb ik mijn eigen keuken een keer aangepakt met folie. Het resultaat was fantastisch. Dat wilde ik voor meer mensen mogelijk maken, vandaar dat ik me daar in ben gaan specialiseren.”

Een heel nieuwe look

“Keuken wrappen is feitelijk een vorm van hoogwaardige interieurstyling. Met de meeste luxe folies kun je je verouderde keuken een geheel nieuwe look en feel geven. In plaats dat je er een dure keuken van 10.000 euro ingooit, kun je die ruimte ook voor 2.500 euro laten wrappen. Daarmee bespaar je geld én je hebt geen verbouwingsstress. In no time ziet je keuken er weer geweldig uit. Het leuke is dat je zelfs stijlen kunt creëren die je niet zo in de winkel kunt kopen. Wij bieden bijvoorbeeld keuze in maar liefst 93 effen kleuren. Zo kun je eindeloos variëren om te komen tot jouw eigen, persoonlijke stijl. We gaan sowieso geen enkele uitdaging uit de weg. Wat je idee ook is, wij doen ons uiterste best om dat te realiseren.” Waar ligt voor Michael de drive? “Ik heb echt een passie voor het materiaal. Als folie kunstenaar ben ik gedreven om ieder project zo goed mogelijk te doen.”

Geef je keuken een metamorfose met folies

Onder de Plak – Keukenweb | Weerenweg 15C, Zwanenburg | 06-26654006 | ikzit@onderdeplak.nl www.onderdeplak.nl / www.keukenweb.com

Delen


MEER BRUISENDE ZAKEN


EDITIE VAN DE MAAND


bekijk vorige edities


BLIJF ALTIJD OP DE HOOGTE MET DE BRUIST NIEUWSBRIEF

 

Mocht je de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kun je je onderaan de desbetreffende nieuwsbrief eenvoudig afmelden.

Wij nemen de privacy van persoonsgegevens zeer serieus. Je persoonlijke gegevens worden niet aan derden verkocht of verstrekt zonder dat er door jou toestemming wordt gegeven. Wij verwerken persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevens Bescherming (AVG).