bruisende zaken

Ondernemen met aandacht voor  mens en milieu

Ondernemen met aandacht voor mens en milieu

30-09-2018

Dertien jaar geleden opende IKEA Haarlem de deuren aan de Laan van Decima in Haarlem. Sindsdien kunnen jong en oud er terecht voor betaalbare en trendy meubelen en woonartikelen om hun interieur mee op te fleuren.

“We willen dat zoveel mogelijk mensen van onze producten genieten”

Met een grote glimlach Storemanager Aditsa Mobius werkt inmiddels al bijna 15 jaar bij IKEA. Ze is werkzaam geweest in 5 verschillende landen, sinds een jaar is Haarlem haar ‘thuis’.
“Al die tijd is de visie van IKEA mijn voornaamste drijfveer geweest; het creëren van een beter dagelijks thuis voor zoveel mogelijk mensen. Ook de bedrijfscultuur is bijzonder. Bij IKEA vinden we het belangrijk om zowel de onderneming als de werknemers te ontwikkelen.
Onze missie bij IKEA Haarlem? We streven naar een geweldige shopping ervaring voor onze klanten, waarbij we hen iedere dag graag met een grote glimlach tegemoet treden!”

Nieuwe catalogus
“De nieuwe catalogus is net gelanceerd, dat is altijd een speciale happening voor ons. Binnenkort komt onze Kerst collectie, dit zorgt ongetwijfeld weer voor een fantastische sfeer in de winkel. We zijn ook druk bezig met vernieuwing van de slaapkamer afdeling om onze klanten te verrassen met nieuwe online en offline winkel ervaringen.”

Voor de hele familie
“We ontvangen bij IKEA Haarlem jaarlijks 2 miljoen bezoekers. Dat zijn mensen van alle leeftijden en alle mogelijke leefsituaties. We helpen hen graag met onze kennis en onze oplossingen voor ieder interieur. Vier keer per jaar veranderen we onze winkel om onze klanten te blijven inspireren.”

Een bezoek aan IKEA Haarlem is voor iedereen een leuk dagje uit. “We organiseren verschillende events voor alle doelgroepen. Omdat hier veel gezinnen komen, zorgen we voor een kindvriendelijke en veilige omgeving. Terwijl papa en mam op hun gemak rondsnuffelen, kunnen kinderen van 3 tot en met 7 jaar zich bovendien vermaken in Smaland, onze speelruimte met toezicht. In het ballenbad duiken, tekenen, een filmpje kijken of lekker rondrennen; het kan allemaal. Voor de oudere kinderen is er een speurtocht door de winkel.”

Met aandacht voor mens en milieu
Net als alle andere vestigingen onderneemt IKEA Haarlem met aandacht voor mens en milieu. Landelijk gezien is momenteel bijvoorbeeld 76% van het hout en 100% van het katoen afkomstig van duurzame bronnen en is men 100% overgegaan op LED. IKEA Haarlem is bovendien een van de 3 vestigingen waar je je elektrische auto kunt opladen. Niet voor niets won IKEA dan ook de Retail Sustainability Award 2017-2018. “Wij willen onze bijdrage leveren aan een duurzame toekomst. Dat doen we door producten en oplossingen aan te bieden waarmee mensen thuis steeds makkelijker en goedkoper duurzaam en gezond kunnen leven. Daarmee stimuleren we hen om hun leefstijl op een positieve manier te veranderen.”

Het geheim
Wat is volgens Aditsa het grote geheim achter het succes van IKEA? “De heldere visie die ten grondslag ligt aan het bedrijf en die letterlijk alles beïnvloedt wat we doen. Het doel is uiteindelijk om een breed aanbod van goed ontworpen, functionele producten voor ieder huisinterieur te realiseren, en wel voor een betaalbare prijs zodat zo veel mogelijk mensen er van kunnen genieten.”

Loterij Wie jarig is, trakteert.
In het kader van het 75-jarig jubileum van IKEA Nederland kunnen Family leden de komende maanden gratis deelnemen aan een loterij. De hoofdprijs is een nieuwe keuken, woonkamer, slaapkamer of verduurzaming van het huis (met bijvoorbeeld zonnepanelen) t.w.v. € 5.000. Daarnaast zijn per trekking vele cadeaupassen van € 750, € 75 en € 25 te winnen. Zeker de moeite waard dus! De eerste trekking is al geweest, de volgende staan gepland op vrijdag 26 oktober, vrijdag 30 november en vrijdag 28 december.

Laan van Decima 1 Haarlem 023-5151100 | www.IKEA.com

Delen


MEER BRUISENDE ZAKEN


EDITIE VAN DE MAAND

Haarlem Bruist
Klik om het magazine te lezen


bekijk vorige edities


BLIJF ALTIJD OP DE HOOGTE MET DE BRUIST NIEUWSBRIEF

 

Mocht je de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kun je je onderaan de desbetreffende nieuwsbrief eenvoudig afmelden.

Wij nemen de privacy van persoonsgegevens zeer serieus. Je persoonlijke gegevens worden niet aan derden verkocht of verstrekt zonder dat er door jou toestemming wordt gegeven. Wij verwerken persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevens Bescherming (AVG).